Sunday, January 8, 2012

Hvordan jeg næsten scorede en gratis kaffemaskine…

Nu skal dette jo ikke være et indlæg om hvordan det kan lade sig gøre, men hvis ikke jeg havde været så autoritetstro og ærlig som jeg er, så kunne jeg nemt have fået mig en spritny kaffemaskine. Gratis.

Uden at navngive den pågældende kæde, så må jeg sige at deres forhold til internetbestilte varer ikke er hlet som de burde være. Altså hvis man er koncernchef og tænker i tab. Hvis man er forbruger og gerne vil have lidt gratis goder, så er der hjælp at hente. Hvis man altså finder den rigtige butik.

Hvorom alting er… Jeg havde bestilt en kaffemaskine over Indernettet, og hvade bestemt at jeg selv ville hente den i butikken fremfor at få den tilsendt (og så ville jeg spare 39,- selvom benzinen sikkert kom op i samme prisleje…). Jeg fik lokaliseret min kaffemaskine og går til kassen. Her spørger den (søde) unge pige mig om jeg har betalt. Og ærlig som jeg er siger jeg: “Øh nej, det tror jeg ikke” (det var så ikke mig, der havde bestilt den online, og jeg blev et øjeblik i tvivl da jeg blev spurgt, for jeg var sikker på at jeg skulle betale for maskinen ved afhentning, men det kunne jo være at den allerede var betalt…) Hun kigger så på skærmen og spørger igen: “Er du sikker på at den ikke er betalt?” Igen kan jeg kun svare at det ved jeg ikke. Hun kigger nærmere på skærmen og siger så: “Næh, det ser ud til at du skal betale…” Her er det så at jeg tænker: “Hvor mange siger mon nej første gang. Eller bare anden gang. For så har de da lige fået en gratis ting. Med så lidt styr der er på tingene…” Samtidig ærger jeg mig lidt over at jeg er så ærlig, selvom jeg godt ved, at jeg ikke ville have samvittighed til at scamme dem for deres vare.

Burde de ikke være fasrt procedure at butikken undersøger om man har betalt? Er det virkelig sådan at kunden altid har ret, selvom det måske ikke er ærligt ment?

Jeg kunne have fået en 599,- kaffemaskine gratis, men valgte at være ærlig. Til gengæld glæder jeg mig over den, når den laver kaffe til mig om morgenen, for den har en timer. Og det er altså guld værd. Når kaffe er det eneste, der kan få dig til at vågne om morgenen.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...