Thursday, June 6, 2013

Familietid og jobsøgning

Jeg har lige været hjemme i Danmark for en kort bemærkning. Eller rettere en mini-ferie. Halvanden uge blev det til i denne omgang. Og det var SKØNT!

Jeg savner stadig familien når jeg er i Stockholm, men jeg svælger ikke i selvmedlidenhed mere. Heldigvis har jeg en kone, der er god til at give en opsang, når det er nødvendigt ;) 

Jeg er kommet dertil i min jobsøgning at jeg ikke primært fokuserer på Nord- og Midtjylland mere. Hele Danmark er mit fokusområde, og selv Gøteborg og Malmø er inkluderet. For uanset om jeg bor i København, Odense, Malmø, Skagen, Århus, Tønder, Fredericia eller Gøteborg, så er det lettere at komme til Nordjylland end fra Stockholm. Og der vil også være en chance for at det kunne være hver weekend/uge i stedet for måske en gang om måneden. 
Så jeg er ikke kræsen. Men jeg er også klar over at det ikke er 'sådan lige' at få et job i Danmark. Der er mange om buddet, og det er ikke ligefrem det bedste tidspunkt at søge job i Danmark på, men jeg er sikker på at der et eller andet sted er et job med mit navn på.

Jeg er god til det jeg gør. Ikke særlig dansk at sige det. Det ved jeg godt. Men det er sandt!

Jeg er god til mennesker. 
Kender du det der med at du er faret lidt vild, og du rigtig gerne vil spørge om vej, men du spørger ikke hvem som helst? Jeg er hende, der altid bliver spurgt. Uanset hvor jeg er henne (Stockholm, Aalborg, København...)
Ældre mennesker henvender sig altid til mig.
Jeg kan snakke med alle mennesker. Jeg tror endnu ikke jeg har mødt en, som jeg ikke har været i stand til at snakke med. 
Jeg er fantastisk til at small talk'e.
Det gør ingen forskel om det er ansigt til ansigt eller over telefonen. Eller om det er skriftligt.
Det gør heller ingen forskel om det er på dansk eller engelsk. Jeg er flydende i begge både mundtligt og skriftligt.
Jeg forstår - og taler til dels - svensk. Det sammen med tysk. Jeg forstår det meste norske.

Jeg er godt til at bedømme folk. Finde ud af hvordan det er bedst at tale med dem. (Det gav altsammen bedre mening, da jeg lærte om de forskellige DISC typer, men jeg gjorde det allerede inden jeg kendte teorien bag)

Så ja, jeg god til det jeg gør. 

Nu skal jeg så bare lige have fundet det der job.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...