Tuesday, March 27, 2012

Langsom og Oldschool

Jeg er godt klar over at jeg er lidt langsom i det. I hvert fald hvad angår visse ting (de ting som ikke er tvingende nødvendige at finde en løsning på indenfor det nærmeste århundrede). Men at det skulle tage mig så lang tid at slå en enkelt linje op i en sang er da imponerende…eller måske ikke. Anyway…

 

Jeg er nok lidt gammeldags anlagt, og jeg har opdaget tendensen har været fremadgående, men hvorfor er det nu moderne at lave sange udfra et par linjer i en gammel sang? Som f.eks. Nabiah’s Never Played the Bass

 

 

 

Altså linjen: “Still the music don’t feel like it did when I felt it with you” den er jo fra Womack & Womack’s Teardrops:

 

 

Det virker vel på en eller anden måde ikke helt orginalt at ‘låne’ en linje og så basere sin sang derpå. Eller er det netop originaliteten?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...