Monday, April 2, 2012

Det der Aprilsnar

Jamen det er da en sjov størrelse.

I år er min nevø 4 år, og selvom han ikke helt forstår det der med hvad det betyder, så er det der med at drille bestemt noget han har styr på…

Et lille problem i hans tilgang afapril drilleriet var nu hans ide om hvad det hed:

“Moster der er et hul i dine bukser” - Jeg kigger på mine bukser - “Panelsnegl!” (efterfulgt af hysterisk latter, for det er jo hyldeskægt det her). Alle de voksne kigger på hinanden. Panelsnegl? Hvor i alverden kom det lige fra? Ønsketænkning om en omgang kanelsnegle eller, hur?

 

En af de mere gennemførte aprilsnarre (hedder det egentlig det?) blev udført af min gamle klasselærer. I 5. klasse arbejdede min klasse (og parallelklassen) hårdt på at tjene penge til vores Bornholmertur året efter. Vi stod for salget i den ‘lille kiosk’ på skolen (gældende for elever op til 7. klassetrin) og den første april kommer vores lærer ind med et brev fra en eller anden fabrikant af fjerbolde. Han ville høre om vi ville opdrætte gæs til fjerboldeproduktion, så vi kunne tjene flere penge til vores Bornholmertur. Og hele klassen var jo fyr og flamme, for selvfølgelig ville vi det!

Om vi fik at vide at det var en aprilsnar samme dag eller dagen efter husker jeg ikke, men det var en kæmpe skuffelse for os alle, at det ikke var virkeligt.

 

Men det er vel hvad der kendetegner en god aprilsnar.Noget der er ude i hampen, men alligevel ikke mere skørt end at det faktisk kunne være sandt.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...