Wednesday, February 16, 2011

Hej, du taler med en maskine.

Jeg har det altså lidt svært med telefonsvarer. Og jeg er ikke den eneste, det er jeg udemærket klar over.

Det kan godt tage mig flere forsøg at lægge en besked. Især hvis det er i forbindelse med at søge nyt job eller noget tilsvarende.Samtidig med at jeg sådan lige forsøger at forberede hvad det er jeg egentlig vil sige i min besked. Hvilket aldrig er det jeg får sagt.
Og så bliver jeg til min dansklærer i 8. klasse, der sige "Øhh..." for hvert andet ord. Det lyder sgu ikke særligt professionelt, vel?

Jeg ved ikke hvad det er med de maskiner, der gør mig til en plaprende, nervøs, usikker udgave af mig selv. For det sker aldrig, når jeg taler med almindelige, dødelige mennesker. Men der får jeg selvfølgelig også en respons ud af mine anstrengelser. Maskiner giver ingenting. Undtagen måske et *beep*. Men det kan jeg jo ikke bruge til noget. Andet end at det er startskuddet til min imponerende enetale.

Måske er det i *beep'et* at jeg skal finde forklaringen. Klar-parat-start-TAL! Jamen, det skal jo gerne komme sådan lidt mere naturligt, ikke?

Jeg er vist bare mere til samtale...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...