Wednesday, February 9, 2011

Stavepolitiet

Går man i for små sko, når det begynder at blive irriterende at folk ikke kan finde ud af hvordan det danske sprog skal bruges. Altså det kan selvfølgelig være svært at høre forskel, men når man nu skal læse det:
(Det er fra Facebook-opdateringer)
  • 'Det går hvis meget godt.' Nå, det gør det. Det hedder altså 'vist'.
  • 'Jeg syntes at min telefon er træls.' Og det gør du stadig, det var ikke bare i går.
  • 'Jeg ligger lige en besked'. Nej, du lægger den, gør du.
  • 'Vi var nede og træne'. Så i var både nede og I trænede. Eller var I nede at træne?

Det er selvfølgelig ikke mindre irriterende for andre at høre den der taler/skriver omtale sig selv som 'man' i stedet for at sig 'jeg'.
Måske går jeg bare i for små sko...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...