Wednesday, June 15, 2011

Babydyne: check. Og så et børneværelse.

Så fik jeg endelig syet den ekstra sommerdyne om til to babydyner og en juniordyne. En ting mindre på sy-listen, der stadig synes at blive større. Jeg forstår det altså ikke helt... Og dog. Det ene fører til det andet, som så som regel tager det tredje med sig... Eller noget i den retning.

I hvert fald kom der lige sengetøj på listen i dag, fordi min mor havde fundet det sødeste Peter Plys stof, som da selvfølgelig kunne bruges til sengetøj til både baby- og juniordyne.

Derudover har jeg strækviklerne og ringslyngen. Og så ammeindlæggene. Og bind/trusseindlæggene. Det sidste er noget jeg helt selv har lagt oven i alt det andet, der skal syes. Og det er noget jeg har lært om på Slyngebarn. Jamen hvad de ikke har af gode ideer på den side. Når jeg engang får min figur igen (if ever), så er der også et par kjoler, jeg skal have forsøgt mig med. Men altså bindene. Jeg har det ikke alt for godt med papirsbindene som det er, og udsigten til at have brug for dem i op til en måned (argh!!!) efter fødslen fik mig til at overveje andre alternativer. Og stofbindene har altså vundet indtil videre. Nu må vi se hvordan det kommer til at gå, men jeg har store forventninger.


Ellers har vi i dag omrokeret lidt på værelserne herhjemme. Dvs. at vi havde egentlig reserveret noget plads i den ene ende af køkkenet (som bare er et langt rum (på hele husets længde) med køkkenborde i den ene ende, og ikke så meget i den anden ende), men der står mit 'kontor' så nu. Altså vi er ikke helt færdige, men det regner vi med at blive i morgen. Og kontoret bliver så lavet om til pusleplads, vasketøjsrum, børnetingsopbevaring. Sådan noget. Så kan vi også lukke af, når vi ikke bruger nogle af tingene, hvilket i sidste ende betyder at hunden ikke lige pludselig kommer farende med en ble, han har fået fisket ud af vasketøjet. Og det må jo siges at være positivt. At forhindre altså.

Fredag er der jordemoder besøg igen. Og så tager vi nok lige en smut omkring Mødrehjælpens genbrugsbutik, når vi nu er i nabolaget. Jeg ved ikke om de har ventetøj, men jeg håber på det. Jeg er nede på at kunne bruge 2 par bukser (og det ene par burde jeg nok forskåne offentligheden for, hvis det var helt rigtigt), nu da maven vokser udad fremfor opad. Måske også en pæn nederdel eller lignende, jeg kan bruge til alle de her gilder vi skal til sidst i juni/først i juli.
Men det vil tiden vise.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...