Saturday, June 4, 2011

Det er nu ikke så ringe endda.

Det har været varmt i dag. Og det eneste sted hvor vi har sådan rigtig skygge er på bagsiden af huset. Uheldigvis er det også der hvor myggene holder hof, så jeg har fortrinsvis holdt mig indendøre i dag. Det er en af de dage, hvor varmen bare bliver lige en anelse for meget for mig, og det er ikke kun fordi jeg er gravid. Sådan har det altid været.

Så jeg har brugt en del tid på computeren. Især på Slyngebarn.dk, hvor jeg har meldt mig ind i dag - ikke mindst fordi vi vil bruge slynger og vikler til Bob. Det siger vel næsten sig selv. Men de har også et stofble-forum, og det er en af de andre ting, vi rigtig gerne vil indføre i vores liv.

Ikke stofbleen i den forstand, at det bliver som da jeg selv var barn, med plastik blebukser og gylpe-stofbleen, men stofble som i bleer, der ligner de engangsbleer de fleste bruger i dag. Der er bare den forskel, at stofbleerne selvfølgelig er genanvendelige. Og dermed meget bedre for miljøet. Og Bobs numse ikke at forglemme, da de er mere åndbare. Og de er heller ikke smækfyldt med kemikalier og hormonforstyrrende stoffer. Desuden er de heller ikke en så stor byrde for pengepungen, som engangsbleer. Det er selvfølgelig en større udskrivning i første omgang, med mindre man selv kan sy dem (hvilket jeg nok vil gøre, hvis vi kommer til at mange ekstra) eller hvis man kender nogen, der har nogle, de ikke længere bruger (hvilket i vores tilfælde vil sige M's søster - og så er de ikke engang særlig meget brugte).

Så alt i alt en win-win situation, hvis du spørger mig.

Og nu hvor der snart kun er 6 uger til terminen, er det vist også på tide, at jeg får syet den der sommerdyne om til to babydyner og en juniordyne. For slet ikke at snakke om alle de andre små syprojekter jeg har planlagt.

Uheldigvis er jeg afhængig af min mor til hjælp (jeg har ikke syet meget siden fokeskolen...) og ikke mindst hendes symaskine. Men jeg kaster mig ud i projekterne med krum hals. Fordi jeg ved at jeg kan gøre det :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...