Thursday, June 2, 2011

Du danske sommer....

Nu er vi kommet ind i sommermånederne, og det ser (foreløbigt) ud til at vi også får lidt sommer vejr.
Og der er en chance for at det holder så nogenlunde stik for hele sommeren. I hvert fald hvis man skal tro på gamle vejrvasler. Min mor udtalte for en uges tid siden at: "Maj måneds kulde, gør laderne fulde." (Hun er landmandsdatter, kan man høre det?). Så hvis det passer, så får vi en god lang sommer.

Jeg vil sætte pris på at den bliver med middelhøj temperatur og ikke hedebølge, masser af sol, men ikke helt vindstille, og så helst ikke overvarme nætter. Men jeg ved også at det er meget at forlange. Og jeg får nok ikke alle mine ønsker opfyldt. Så hvis jeg skulle vælge kun en ting, så må det være at blive fri for hedebølgen.

Og nu har jeg nok jinx'et det hele, og det er lige hvad vi ender med at få. Så kan I prise jer lykkelige for at vores have er nogenlunde lukket, så ingen skal se mig rende rundt i skygge kun iført undertøj størrelse super-gravid og pruste og stønne som en strandet hval. For der er halvanden måned til min termin, så det er lige præcis, hvad der kommer til at ske, hvis sommeren bliver varmere end vi er vant til.

Jeg havde lige et kort øjeblik en vision af mig selv i en hængekøje i skyggen og et glas iskoldt sodavand, men så kom jeg til at tænke på at der nok nærmest skulle en kran eller en lift til at få mig ud af den tingest igen, så det er nok ikke løsningen...

Og juni måned bliver travl. Der er flere jordmoderbesøg, en scanning, et par lægebesøg, 2 studentergilder og så en 60 års fødselsdag. So far.

Normalt når vi er til jordemoder, eller scanning, så benytter vi chancen til at handle især i en butik i Randers. Nemlig SuperBest på Mariagervej, der også forhandler amerikanske (og engelske) varer. Men det er slut nu. I hvert fald for at stykke tid. Den er brændt ned til grunden i nat. Så nu må vi improvisere vores indkøb. Selvom jeg tror der er noget med at Food from home har et lager i Randers, hvor man kan afhente sine bestilte (og betalte) varer gratis. Det skal i hvert fald undersøges nærmere.

Og nu er det tid til at kravle i kassen og få noget søvn. Sov godt derude i Blogland.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...