Tuesday, May 31, 2011

Siden sidst.

Der har været stille på bloggen.

Ikke mindst fordi vi ikke har været meget hjemme. Min mor har haft fødselsdag og det fejre vi med manér i vores familie. Familiemiddag på selve dagen (torsdag). Aftenskaffe til min fars søskende (+ påhæng) om fredagen, og formiddagskaffe til min mors søskende (+ påhæng og et par enkelte børn) om lørdagen.

Lørdag eftermiddag var vi så en smut på Clausholm slot til livsstilsmesse. Vi var blevet inviteret af en rigtig god ven og hendes børn, og det var bare en rigtig dejlig eftermiddag. Om aftenen fik vi hjemmelavet sushi, fremelsket af føromtalte ven og det var bare yummy! Jeg fik alt for meget at spise. Og så drak jeg to øl. Tuborg super light vel at mærke. Jeg er jo gravid. Havde helt glemt at der eksisterer alkoholfri øl, så det er ikke sikkert at det var sidste gang i graviditeten at jeg får mig sådan en. Især ikke hvis sommeren bliver så varm som de har lovet. Vejrprofeterne. Der ofte tager fejl. Men vejret følger jo aldrig noget præcist skema. Det er lidt noget gætværk krydret med en anelse viden. Eller sådan noget.

Men en anden grund til at der har været stille er at vi kæmper med en del lige i tiden. I forhold til fremtiden. Og det er så diffust, at selv hvis jeg prøvede at forklare hvad det drejer sig om, så ville det sikkert ikke kunne lade sig gøre. Men det indeholder også en masse elementer, der muligvis kunne gøre livet endnu mere surt for os, end det allerede er, hvis jeg begyndte at gå i detaljer. Og jeg hader selv, når andre er så hemmelighedsfulde omkring deres udtalelser, så jeg beklager at jeg er så vag i mine udtalelser.

Til den gode side høre så at Bob vokser som hun skal. Jeg blev scannet i onsdags og hun ligger fint i midten af vækstkurven (en anelse over endda), så min operation har ikke haft indflydelse på hendes vækst. Jeg skal til en afsluttende scanning, når jeg er 36 uger henne, og så får vi se hvor stor hun er til den tid. Lige nu er hun godt 2 kg.

Hvad angår graviditetssukkersygen, så var alle mine blodprøver fine, men jeg skal alligevel ind til et ekstra tjek, bare for at være så 180 procent sikker på at der ikke er noget. Dog først om et par uger.

Og vi har været ude at købe en autostol. Egentlig havde vi håbet på at vi kunne overtage min søsters, men det bliver lige så snert, at han (nevøen) når at blive 9 måneder før Bob dukker op. Medmindre hun selvfølgelig lader vente på sig. Så for en sikkerheds skyld har vi været ude at investere. 

Det var vist sådan lidt en update fra siden sidst.

Jeg hænger stadig i bremsen hvad angår HP saucen, og det irriterer mig grænseløst. Dog kan jeg fortælle at det smager rigtig godt til stegt kylling. Som en slags sovs eller dyppelse til kyllingen.

Until next time... (som forhåbentlig ikke lader vente lige så længe på sig...)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...