Tuesday, May 3, 2011

Spaghetti med red kidney beans-tomatsovs

 Her til aften var det egentlig meningen at vi skulle have haft Minestrone, men det var energien ikke lige til, så jeg improviserede noget spaghetti med hjemmelavet tomatsovs og så red kidney beans som proteinbase.

Det er en ret vi har fået før. Den er eminent som hurtig frokost eller restemad (hvis man har lidt pasta i overskud fra dagen før) og så er den ikke specielt dyr. Som regel varmer jeg bønnerne i en gryde for sig selv, men her til aften blev jeg enig med mig selv om, at det da måtte være lige så godt - hvis ikke bedre - at varme dem sammen med sovsen.

Jeg brugte:
  • 1/2 hakket løg
  • 1 fed hvidløg i tynde skiver
  • 1 tsk olivenolie
  • 1 dåse hakkede tomater
  • 1 spsk oregano
  • 1/2 spsk basilikum
  • lidt timian 
  • 1/4 grøntsagsbouillonterning
  • salt og peber
  • 1 dåse red kidney beans (uden lage)

Jeg svitsede løg og hvidløg i lidt olivenolie og tilsatte resten af ingredienserne.

Det stod og simrede mens spaghettien kogte.

Samtidig lavede jeg hvidløgstoast:

  • 2 skiver toastbrød/sandwichbrød (gerne groft brød)
  • 2 tsk olivenolie
  • hvidløgspulver og salt ELLER hvidløgssalt
Fordel 1 tsk olivenolie jævnt ud over hvert stykke brød og drys med hvidløg og salt.

Ristes enten i ovnen ved 200 grader i ca. 5 minutter - eller hvor sprødt man nu vil have det. Husk at holde godt øje med det.

Det var ikke så ringe endda :D

Spaghetti med red kidney beans-tomatsovs og hvidløgstoast.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...