Tuesday, May 17, 2011

Om sikkerhed og sygehuse

Aj, det lyder meget kryptisk, men er i virkeligheden meget simpelt.

Min far, der går og roder lidt med at sætte et udlejningshus lidt i stand (hans eget), faldt i torsdags ned fra et 3 meter højt stillads. Han landede på hælene, dernæst satte han sig på enden og rullede så til sidst ned på ryggen. Altså sådan i en lang bevægelse. Det korte af det lange er at han slog sig. Ikke mere end at han fortsatte med at arbejde bagefter, men...

Den næste dag mens min mor forsigtigt kørte hånden langs hans rygsøjle for ligesom at finde ud af hvor han havde mest ondt (og hun var meget forsigtig) blev han rigtig dårlig og måtte lægge sig ned, ellers var han bange for at besvime.
Min mor (klog dame som hun er) ringede straks til lægen, fik en tid og jeg kørte ham derop. Mens vi ventede på at komme ind til lægen, blev han (min far) igen dårlig og måtte låne en briks, ellers ville han være besvimet.

Lægen undersøger ham, men mener ikke at det er 'andet' end slaget og traumet/stressen af faldet også smerter derfra, der er skyld i at min far får det dårligt. Så vi kører hjem igen med beskeden om at det vil gøre rigtig ondt de næste par dage, og så vil det blive bedre.

Det går da også bedre og bedre med ham.

Men så i nat blev han virkelig dårlig. Så dårlig at min mor valgte at ringe 112 fordi hun ikke vidste hvad hun ellers skulle gøre. Og da ambulancen kom valgte de at tage ham med på sygehuset.

På sygehuset har han så idag været i en CT scanner fordi de mente at der måske kunne være en blødning i bækkenområdet, der går ind og trykker på nogle nerver. Eller noget i den retning.

Den læge der er tilknyttet afdelingen mener dog ikke at scanningen har vist noget unormalt, men han ville vente med det endelige resultat indtil han havde fået en radiolog til at kigge på billederne i morgen. Så min far tager lige en overnatning på Hotel Hospital (/Sygehus - hvad er forskellen egentlig?), og så må vi se hvad de siger i morgen.

Det ville selvfølgelig være rart, hvis scanningsbillederne ikke viser noget ud over det sædvanlige, men så er spørgsmålet: Hvad er det så? Heldigvis ser det ikke ud til at det er noget 'alvorligt', men det er bare ikke rart, sådan ikke at vide, hvad det skyldes.

Med hensyn til sikkerheden:
Hvis I er igang med noget selvbyg/renovation/ombygningen what ever, så husk nu at tænke på sikkerheden. Der kan spares på meget, men det er bestemt noget, man ikke bør gå på kompromis med. Det er bare ikke det værd! Heller ikke selvom man forstår værdien af forsigtighed. Det er oftest ikke nok.

Slut med løftede pegefingre for i dag.
Efter en lang dag med flere ture frem og tilbage til hospitalet/sygehuset (fordi vi var hjemme at spise forkost og aftensmad), så er jeg ved at føle mig godt brugt, og jeg kan høre sengen kalde.

G'nat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...