Monday, May 23, 2011

Øv. Måske øv.

Ja, min samtale hos lægen gik egentlig ikke helt som jeg havde planlagt. Eller eg havde jo ikke planlagt noget, men troede egentlig at det største samtaleemne ville blive, tja hæmoriderne, men den blev hurtigt lukket. For da jeg fortalte kort om mine skærmysler i den sidste uges tid, smilede hun bare skævt og sagde: "Ja, og det bliver kun værre." Så meget for support ;-) Men det vidste jeg nu godt. At det bliver værre. Jo større Bob bliver, jo større tryk på de indre organer, så det...

Men det jeg ikke havde regnet med var at jeg havde sukker i urinen. En hel del faktisk. Sygeplejersken så i hvert fald lidt bekymret ud og spurgte ind til øget tørst og sådan, men der har ikke være noget i den retning.

Lægen ville gerne sende mig til en glukosebelastningstest, men i og med jeg har fået min gastric bypass, så er jeg ikke i stand til at drikke rent sukkervand. I hvert fald ikke uden at blive hundesyg. Jeg kan tåle en del sukker, men slet ikke så meget som jeg kunne inden operationen. Og jeg har fået sådan en glukosetest før. Det er ganske vist længe siden (jeg var teenager), men dengang havde jeg besvær nok med at holde sukkervandet i mig, og jeg tror bestemt ikke det er blevet bedre med alderen og operationen.

I stedet skal jeg møde fastende i morgen og havde taget blodprøver og aflevere en ny urinprøve. Og så må vi tage den derfra.
Jeg får ikke endeligt svar før på torsdag, men jeg krydser fingre for at det bare var fordi jeg fik rester til morgenmad. Vi fik nemlig risengrød i går, og jeg spiste en portion til morgen i stedet for min nomale havregrød eller grovbrød. Det var jo nok en fejl. Eller det håber jeg at det var. For det kan jo måske have været nok til at der var sukker i urinen. Selvom lægen ikke var overbevist om at det kunne udgøre hele forklaringen. Desværre.

Men indtil på torsdag tager jeg den nu alligevel lidt med ro, når det kommer til søde sager. Og så skal jeg vist ud og have fat i noget godt rugbrød. Så jeg kan spise lidt mere groft.
Hvis ikke det var fordi det ville tage for længe med selv at lave surdejen, så ville jeg bage det selv. Det smager altså bedre. Men måske kan jeg hitte en opskrift uden surdej. Det bliver bare ikke helt det samme. Sådan smagsmæssigt.

Summa summarum er at jeg muligvis har graviditetssukkersyge. Og hvis jeg har, så tager vi den derfra.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...