Tuesday, May 24, 2011

Lidt forsigtigt "Hurra"...

Jeg mødte fastende op hos lægen her til morgen med et lidt bævrende hjerte. For hvad nu hvis...

Men, men, men... Det ser foreløbigt ud til at det bare var en forskrækkelse.
Mit blodsukker lå på 4,5 mmol/l så det var jo helt perfekt.
Der var heller ingen sukker i urinen.

Men sygeplejersken sender alligevel et par blodprøve afsted til sygehuset, som muligvis kan aflæse noget andet end de paktiserende læger kan. Den ene skulle åbenbart kunne afsløre hvordan mit blodsukker har set ud gennem de sidste tre måneder. Hvordan man så kan se det ud fra en blodprøve. Det lyder sådan lidt SciFi.

So far ser det hele jo godt nok ud, men jeg får som sagt det endelige resultat på torsdag. Jeg har dog stadig tænkt mig at være noget mere påpasselig med mit sukkerindtag og min kost i det hele taget. Ikke fordi jeg har spist vildt usundt, men alligevel.

Og så dog. Jeg har ikke haft underlige cravings, som man indimellem høre om, men mine spisevaner har alligevel ændret sig. Eller min trang til usunde ting. Førhen (før graviditeten) var jeg mest interesseret i salte snacks. Altså chips, popcorn, ost, saltlakrids sådan noget. Men under graviditeten har jeg fået mere og mere lyst til søde sager. Især chokolade! Og det er da noget jeg har været slem til ikke at gøre eget for at undgå. Når trangen har meldt sig, har jeg spist chokolade. Det er bl.a. en af de ting jeg skal ændre på. Og så skal jeg skære ned på mit nutellaforbrug. For selvom jeg spiser det på groft brød, er det ikke ensbetydende med at det bliver sundere af den grund. Og mit fortrukne mellemmåltid har været et stykke brød med nutella. Så nu har jeg købt rejeost i stedet. Det smager jo også godt :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...