Monday, May 9, 2011

Mors dag, mad og sygdom.

Eller måske jeg bare skulle have skrevet 'lidt af hvert'. Det bliver i hvert fald noget af en rodebiks, men sådan er vilkårene lige nu. I hvert fald i min hjerne.

Mors dag var jo i går, og selvom jeg forsøger at vise min mor at jeg elsker hende og sætter pris på alle de ting hun gør eller har gjort for mig på andre tider ed lige mors dag, så er der alligevel et eller andet over at hun har en dag helt for sig selv.

I går blev hun fejret af flere omgange.

Hun var nede hos min søster og hendes familie til morgenmad og frokost. Hvilket indebar at hun fik hygget med sine to børnebørn på henholdsvis 6 mdr. og 3 1/2 år (mens min - og min søsters - far hjalp husets herre med at mure en dør efter og lave solbænke).

Vi lavede så aftensmad til hende og far, og det var rigtig hyggeligt.

Det eneste ønske hun havde, var at det skulle indeholde grillet kylligebryst*, og det er jo altid rart med så frie hænder.

Så det endte med en græsk menu:

  • Grillet marineret kyllingebryst
  • Safranris
  • Græsk salat
  • Tzatziki
  • Hjemmebagt pita
Opskrifterne kommer senere. Desværre tænkte jeg ikke på at tage billeder. For det så dælme godt ud!

Men til trods for at det var super hyggeligt, så sad vi alligevel og hang lidt med hovederne fordi vi (i hvert fald mor, M og jeg) døjede med sådan lidt ubehag i halsen, hvilket nok var et udslag af vores overmod dagen forinden, hvor vi camperede på terrassen i meget lidt tøj, fordi det var dejligt vejr omend vinden var kold.

I nat og her til morgen var det mere en gang ondt i halsen, og M har også haft feber, så mon ikke det er en lille forårsforkølelse. Yay! (bemærk venligst sarkasmen).

Desuden har jeg de sidste 14 dage døjet med problemer fra en helt anden kant. Sådan noget der rammer mange gravide og som bogstavlig talt er noget man får ondt i røven af**. Sådan er der så mange 'fornøjelser' ved at være gravid... Men set i det helt store perspektiv, så er det jo en meget lille pris at betale i sidste ende (høhø).


*Min far er ikke specielt vild med kylling, hvilket i følge ham selv skyldes at det var det faste indslag hver søndag hos hans bedsteforældre. Dog var det grydestegt kylling med persille, og det kan han underligt nok stadig godt spise, så vi er ikke helt sikre på at vi tror på ham...

** Jeg kan ikke udelukke at dette emne bliver berørt igen i lidt mere klare vendinger...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...