Wednesday, June 8, 2011

Galdesten, bækkenløsning og hæmorider. Og lidt om vejret.

Ja, så er stilen ligesom lagt, og hvis du ikke har lyst til at læse videre, så er det helt op til dig.

De sidste par dage har jeg døjet med galdestensanfald. Eller rettere sagt jeg døjede (7-9-13), for i dag er det sådan næsten helt ovre. Men mandag var slem. Under aftensmaden (som bestod af en burger lavet på ciabattabrød og oksefars med 3-7 % fedt samt diverse grøntsager og altså ikke særlig fed) kunne jeg mærke et anfald der var under opbygning. Og det endte da også med at jeg lå og vred mig i sengen i 1 1/2 times tid inden det var sådan nogenlunde ovre. Jeg stod op, ikke mindst fordi jeg var nødt til at bevæge mig lidt rundt pga. mit bækken, der ikke har det for godt med at jeg ligger i den samme stilling (i det her tilfælde fladt på ryggen, for ellers gør galdesten endnu mere ondt). Dog kunne jeg mærke at der stadig var noget er rumstede i galdeblære-området, og ved 22-tiden kom så det næste anfald. Endnu værre end det første. Da det begyndte at klinge af omring midnatstid var jeg ved at være noget træt, men mit bækken var helt på tværs, og det er der jo ikke noget at sige til. Desværre endte natten med at blive en urolig en af slagsen, for hver gang jeg forsøgte at kompensere for mit bækken ved at lægge mig på enten den ene eller den anden side, så protesterede min galdeblære. Needless to say at det ikke blev til meget søvn.Søvnig smiley

Og galdeblæren blev ved med at protestere stort set hele tiden i går, dog uden at det kom til et decideret anfald. I dag har jeg kun mærket til den indimellem, men jeg er stadig varsom. For det gør så forbandet ondt. Og mit bækken er helt splittet af af at ligge på ryggen i længere tid af gangen. Heldigvis kan jeg nu ligge på siderne uden at det gør ondt.

Hvad angår hæmoriderne, så er der gode nyheder. I hvert fald for mig. Trods hyppig brug af receptpligtig medicamenter (der godt må bruges under graviditet), så blev problemet ikke ligefrem løst. Det var muligt at tage toppen af det, men jeg var godt nok nervøs for hvordan det skulle gå den næste måneds tid eller halvanden (måske endda 2, men vi krydser fingre for at hun vil ud til tiden – eller måske endda lidt før). For det var sgu ikke sjovt. Så faldt jeg over omtalen af Enebærsalve under min googling af naturlige midler til at bekæmpe bæsterne på, for jeg er ikke meget for alle det dersens medicin, hvis jeg kan undgå det. Så jeg bestemte mig for at afprøve salven. Nu kan det være sådan lidt ‘hit and miss’ med naturprodukter. Det er ikke alle der får den samme effekt, men den kostede 38 kr. i Matas (det tog lidt tid før jeg fandt en butik i området, der rent faktisk havde en krukke på lager) og for mig er den alle pengene værd. Allerede på 2. dagen blev mine gener mindre og på 3. dagen var jeg stort set smertefri. Så hurra for naturen!

On a different note: Det bliver spændende at se hvad vejret ender med at sige i dag og i morgen, for sidste gang de lovede tordenbyger og syndflod skybrud, endte vi med at få to små byger og det var det. Lidt skuffende for vi kunne såmænd godt bruge lidt vand. Og at få renset luften lidt. Jeg har det ikke så godt med den der lummerhede…

Og så lige et lille billede i dagens anledning. Høet Græsset er blevet slået siden.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...