Thursday, March 10, 2011

Det sure med det søde.

Der er et ordsprog der siger, at man må tage det sure med det søde. Og sådan er det for mig lige nu.

Jeg er gravid (Yay!) og er lige godt halvvejs (21 uger +) men jeg har fået konstateret bækkenløsning.

Jeg har ellers ikke haft de vilde problemer i graviditeten. En smule kvalme og enorm træthed i starten, men ikke noget der var hæmmende for min hverdag. Og da jeg begymdte at få ondt i lænden og foran ved skambenet tænkte jeg at det bare var en del af det at være gravid. Der skal jo strækkes og udvides for at give groplads til sådan en bette en ;-)
Men da smerterne blev mere vedholdende og værre, tog jeg en tur omkring lægen. Hun gav mig nogle gode råd til hvordan jeg bedst kunne bevæge mig i hverdagen, så det ikke ville være alt for ulidelidt, men samtidig fik jeg en henstilling til at kontakte hende, hvis det blev værre, for så kunne vi prøve med noget fysioterapi.
Som sagt, så gjort. Jeg gik hjem. Passede på ikke at vride i kroppen og forsøgte at overholde de 10 gode råd, men det hjalp ikke specielt meget. Det blev svære og svære at finde en hvilestilling, især om natten, så det endte med at vi måtte ud og investere i en pude, der kan ligge både mellem knæ og ankler, når jeg ligger i sengen. Og jeg kom til fysioterapi. Som kunne hjælpe meget lidt. Men jeg er skrevet op til noget Pilates-hold (hos fysioterapeuten), som muligvis vil kunne hjælpe med at holde bækkenløsningen på det niveau, den er nu. Men det er ikke givet.

Så nu er jeg sygemeldt. Og skal passe på mig selv. Og babyen :-)

Heldigvis er der gode dage, eller i hvert fald stunder, hvor jeg ikke mærker så meget til mit bækken. Og det er rart. For der er mange ting, der skal nåes og gøres klar inden Bob* kommer til verden. Og jeg jo gerne være en del af det hele, selvom jeg er tvunget til at kende mine begrænsninger. Men der er jo også ca. 4 måneder at nå det hele i endnu. :-)


*Bob er efter al sandsynlighed en pige. Det så vi til den seneste scanning. Men hun hedder Bob fordi ved den allerføste scanning i 5. uge var hun ikke andet end en 'Blob' med hjerteslag. Så det blev hurtigt til Bob the Blob. Så det har hun heddet lige siden. Altså Bob. Men det bliver hverken Roberta eller Bobby eller andet tilsvarende når hun er født. Der har vi helt andre planer :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...