Thursday, March 24, 2011

Om at blogge:

Det er pænt irriterende, når ens hjerne er et mylder af ideer til blogindlæg, når man ikke rigtig er i en position, hvor man kan skrive dem ned. F.eks. ude midt i hundeskoven eller når man står midt i en dagligvareforretning eller midt om natten. Og når man så sidder foran computeren, så vil ordene slet ikke komme.

Det sker tit for mig. Sådan har det egentlig altid været. I skolen. På jobbet. Fritidsaktiviteter.

Det er grunden til at jeg for det meste altid har en eller anden form for notesblok og pen på mig, men det er bare ikke alle steder man lige hiver det sæt frem og notere. Især ikke hvis der andre ting, man skal holde øje med også.

En anden grund til at jeg altid har blok og pen på mig, er at hvis jeg skriver ting ned, så husker jeg dem bedre. Også selvom jeg aldrig kigger på det stykke papir det er skrevet på igen.

Og så er jeg af en eller anden årsag fænomenal til at huske datoer og telefonnumre. Eller tal i det hele taget. Selvom matematik egentlig ikke var/er min stærke side. Det er sprog.

Og nu er vi ude i noget helt andet end jeg havde tænkt mig, men sådan virker min hjerne også. I små tankerækker og associationer. Der tit og ofte får mig på glatis i samtaler og ved spørgsmål. For det er måske ikke altid lige logisk for mine medmennesker, hvordan jeg kom til det svar jeg giver dem. Min hjerne abejder hurtigere end min mund, så det sker alt for ofte at jeg springer 'mellemregningen' over og går direkte til konklusionen. På kort tid vel at mærke. Den ene tanke tager den anden, og den næste og den næste og den næste og vupti, så er mit svar klar.

Heldigvis er M på nogenlunde samme måde, så vi kan sagtens fører samtaler, der springer lidt frem og tilbage og alligevel ende med en samlet konklusion på vores emne.

Men tilbage til bloggeriet:
Nogle gange kan ordene være svære at finde, mens de andre gange tager en hen til et helt andet sted end man havde regnet med, da man gik i gang. Det er en af de ting, jeg holder af ved at skrive.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...