Monday, March 21, 2011

Sorter: Smid ud eller gem væk?

Det har altid været mit største dilemma når jeg for en gangs skyld endelig får mig taget sammen til rydde op i ting. For jeg er atså lidt af en samler. Og det er svært for mig at smide ting ud, men nogle gange er det altså nødvendigt.

Således er jeg også igang med at genorganisere køkkenskabene, for jeg kan ikke bukke mig eller strække mig så langt som jeg kunne for et par måneder siden. Så der er blevet flyttet lidt om på nogle ting. Men det er et projekt, der er langt fra færdigt endnu. Det er en anden 'sidegevinst' ved bækkenløsningen. Jeg er nødt til at tage mange flere pauser, når jeg kaster mg ud i projekter. Hvilket godt kan være lidt farligt, for når jeg først er kommet igang, vil jeg også godt være færdig igen. Men sådan skal det altså ikke være, og jeg indordner mig efter de signaler min krop giver mig. Jeg sætter nemlig også pris på min nattesøvn, og det er den der er i fare ved min insisteren på at blie hurtigere færdig. Det har jeg lært på den hårde måde. Nattesøvnen og min evne til at bevæge mig uden alt for mange smerter næste dag. Så sådan er det.

Jeg har også et projekt, der hedder oprydning på kontoret. At få styr på alle de dersens papirer som man akkumulerer gennem året (hvis man ikke har fået taget sig sammen til at bede om at få det hele i e-boks endnu), for slet ikke at snakke om at sortere og organisere alle mine bøger. Både de fag- og de skønlitterere. Og jeg kan altså ikke få mig til at smide bøger ud. Det er ligesom helt forkert. Men der er nogle, som jeg kun bruger som opslagsværker og så er der andre, som jeg gerne læser igen og igen. Så det må være mit sorteringsgrundlag.

Men en ting af gangen. Der skal jo også være overskud til at bage og lave god mad. Og forhåbentlig blogge om det.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...