Tuesday, April 26, 2011

Bagte kartofler med bacon og porre.

Den anden aften fik vi et lille let måltid.

Som overskriften lyder, så bestod det af bagte kartofler med bacon og porre samt en salat. Og det var mums!

Til 2 personer:
  • 2 - 3 bagekartofler (alt efter hvor mange du kan spise, og hvor store de er).
  • 1 pakke bacon i tern (Nu kan jeg jo ikke tåle for meget fedt, så jeg brugte røget bov fra Tulip, men man kan sagtens bruge f.eks. kalkunbacon eller røget svinemørbrad i stedet).
  • 1 porre i tynde ringe
  • 2 - 4 tsk. creme fraishe
Salaten var helt enkel:
  • Strimlet iceberg
  • 1 gulerod i små tern
  • 2 tomater i både
  • 1/4 mozzarella ost i tern
  • 1 håndfuld ærter
  • og så havde vi lidt bulgur til overs, som jeg også kom i.


 Bag kartoflerne efter forskrifterne (som regel tager det ca. 60 minutter for kartofler i mellemstørrelsen).

Steg bacon og tilsæt porren, når baconen er ved at være sprød. Sæt til side.

Tag de bagte kartofler ud af ovnen (med lade den forblive tændt) og halver dem. Skrab forsigtigt det meste af indmaden ud, og kom det i en skål.

Bland bacon porre og creme fraishe sammen med kartoffelindmaden og fordel massen i de udhulede kartofler.

Kom kartoflerne tilbage i ovnen i ca. 10 minutter.

Middagen er klar :-)
Ikke verdens bedste billede. Det er taget med min mobiltelefon, og jeg er bange for at den er ved at være ovre det.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...