Monday, April 11, 2011

Kundeservice

Kundeservicen er endnu ikke død i de danske daglivarerforretninger. Og nogle gange går kundeservicen endda ud over de grænser vi normalt kender.

Jeg var oppe at handle i den lokale Spar, og stod ved kassen. Kunden foran mig ville købe et frimærke, men de havde ikke flere tilbage. De henviste til en anden lokalbutik, som også er postforretning (ja, vi er helt ude hvor kragerne vender...), men som kunden pointerede, så var postbutikken ikke åben om søndagen. Han (kunden) blev efterhånden mere og mere desperat, og begyndte at argumentere for at han simpelthen var nødt til at have det her brev sendt afsted samme dag.
Nu var det jo ikke pigerne ved kassen's skyld at de ikke havde flere frimærker, eller at postbutikken var lukket, eller deres problem at han skulle have det brev afsted sammen dag (og jeg tror forøvrigt ikke at postkasserne bliver tømt om sødagen, men jeg kan jo tage fejl), men ikke desto mindre forbarmede en af pigerne sig over ham og solgte ham et af de frimærker hun havde i sin tegnebog.

Se det er kundeservice, sådan lidt ud over det sædvanlige.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...