Thursday, April 28, 2011

Træt med træt på.

Det har været nogle hektiske dage.

Eller det har været et par dage, hvor der er sket meget, men i et forholdsvis roligt tempo.

Mine forældre har endelig fået ryddet op på deres pulterkammer. Og selvom meget var noget, der helt sikkert kunne bruge på et eller andet tidspunkt, så var der bestemt også ting indimellem, der bare var til at smide ud. Hurtigst muligt. Som f.eks. de lamper min far fik da han fyldte 30, og som derefter blev sat på pulterkammeret og har stået der siden(!) Er det nødvendigt at tilføje, at det var en meget hård omgang for ham?

Han er noget af en samler (det er der, jeg har det fra) og går lidt efter devisen, at man ved jo aldrig om man får brug for den der ting, som er ved at blive smidt ud. Før i tiden hændte det også, at han havde mere med hjem fra lossepladsen, end han afleverede derned.

Min mor er væsentlig bedre til at smide ud, men det er alligevel imponerende hvad hun har akkumuleret af stof og garn gennem de sidste 30 år. For det er jo nyttige ting. Og hun bruger da indimellem også af det. Altså garnet. For mønstrene og farverne på stofferne er måske ikke helt så moderne mere. Eller dvs. det er måske ved at blive igen.

Men nu er det jo ikke kun mine forældres ting, der har været opbevaret derinde. Meget af det var også mit og min søsters. Selvom de fleste af vores ting står på loftet. Legetøj og skolebøger og sådan. For der var jo ikke noget, der skulle smides ud. Det kunne jo gå i arv til vores egne børn.
Og det er jeg sikker på at meget af legetøjet kan. Som f.eks. alt vores Lego. Og min søsters Barbie-dukker (Jeg var mere til ActionMan).
Men det vender jeg sikkert tilbage til på et andet tidspunkt, for det nåede vi ikke hverken i går eller i dag. Vi fokuserede på det ene værelse. Hvilket nok var meget godt.

I går var fortrinsvis en 'vi-rydder-ud-af-værelset-mens-vi-grovsortere'-type dag, mens i dag var mere reel oprydning.

Og der er masser af ting, der endnu ikke er blevet gennemgået, men det er mest mapper og papirer og sådan noget. Og så mors stof og garn, men det må hun hellere selv klare...

Jeg har fortrinsvis brugt dagene på henholdsvis at holde affaldsposer og underholde min 5 mdr. gamle nevø, mens de andre fræsede frem og tilbage mellem værelset og traileren med ting til lossepladsen/genbrug.

Jeg fik også bekræftet at min kærlighed til bøger også skyldes min far. I hvert fald har vi sorteret flere hyldemeter bøger til gem/genbrug/smid ud. Bøger som han oftest har haft med hjem fra genbrugspladsen. For man kan jo ikke have for mange bøger, vel?

Så nu er jeg mere end klar til at gå i seng ovenpå de sidste par dages aktivitet. Faktisk var jeg klar til at krybe i kassen allerede ved 19-tiden, men det virkerede ligesom lidt forkert. Og jeg gider heller ikke være vågen i morgen tidlig klokken 4, for det er ikke specielt hjælpsomt i forhold til mit søvnmønster.

I morgen står den på shoppetur med mor inden der er bryllup. Og ja, jeg har skam tænkt mig at se vielsen, men jeg står ikke på klokken 6 for at starte dagen med et skud royalisme og så følge det slavisk time for time. Jeg skal både nå en tur i hundeskoven med hunden og aflevere bilen hos mekanikeren, inden der er morgenmad hos mine forældre hvorefter min mor og jeg tager ud at handle.

Vi håber på at være hjemme igen til vielsen starter, men ellers er det bare ærgeligt :-)

Godnat og hav en god dag i morgen.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...