Friday, April 15, 2011

Øv og av altså

Havde en rigtig hyggelig tur med min søster og nevø. Faktisk så hyggelig at vi brugte alt for meget tid på butikkerne og ikke nåede alt det vi skulle før vi drog hjemefter (hvilket blev alt for sent), men samme aften blev jeg 'ramt' af en galdestensanfald, der varede godt 5 timer, og så var det sjove ligesom gået af den dag :( Og for at det ikke skal være løgn, så fortog smerterne sig ikke helt, så jeg gik og havde lidt småondt hele dagen i går også. Smerter der kulminerede i endnu et galdestensanfald i går aftes. Denne gang dog 'kun' af 2 timers varighed.

Galdestensanfald er sådan set det eneste problem jeg har haft efter min gastric bypass. I hvert fald af den slags jeg ikke selv har kontrol over. Inden graviditeten var det dog kun når jeg spiste noget, der var alt for fed, at jeg kunne risikere at få et anfald, og det var yderst sjældent det skete. Efter jeg blev gravid har det været ofte at jeg har haft anfald. Sådan rent gennemsnitligt set. Jeg har været gravid i knap 6 måneder, men har haft 8 anfald, så det har været tit nok. Og nogle af anfaldene har været virkelig slemme. Det onsdag aften var det hidtil værste.

Det er uden tvivl hormonerne der driller, og om niveauet holder sig de næste 3 måneder eller om det bliver værre (nej, nej, nej) eller bedre (ja, tak!) med anfaldene kan jeg desværre ikke vide på forhånd, men jeg håber at det værste er ovre.

Nu vil jeg krybe til køjs, for efter sådan et par dage/nætter, hvor jeg ikke rigtig har fået noget søvn og hvor musklerne i hele kroppen har arbejdet på højtryk, har jeg brug for ekstra hvile. Så det kan godt tage et par dage før jeg for alvor er ovenpå igen.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...